maandag 12 maart 2018

Vooruit met de geit - Blackout

Beste lezers
Normaal lig ik op een vrijdagavond rustig in mijn zetel, maar vorige week was dit niet het geval. In plaats daarvan zat ik met alle derdejaars in de Volkskring. We keken naar de theatervoorstelling “Blackout” over een vader en zijn tienerzoon Tim.
Tims ouders zijn pas gescheiden en hij woont nu bij zijn vader. Die heeft een alcoholprobleem en verwaarloost zijn zoon. Tim heeft het ontzettend moeilijk: al die ruzies met zijn vader, alle centen die naar de gele bakken bieren gaan. Als ook Sofie, het meisje op wie hij verliefd is, hem laat vallen, ziet Tim geen uitweg meer en vlucht ook hij in de drank. Als dat maar goed komt...
Het was een ontzettend boeiend verhaal. Triestig, maar ook met grappige momenten. De acteurs vond ik zeer sterk, zeker de acteur die Tim speelde. Ik kende hem van de musical 14-18 en wist dat hij zeer goed kan acteren, wat hij in dit toneelstuk nogmaals heeft bewezen.
De voorstelling vind ik een aanrader. Het toont je wat de gevolgen kunnen zijn van alcohol en dat je er verstandig mee moet omgaan. Ik heb zeker genoten van dit stuk!

Zoë De Clercq
3Eca2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.