woensdag 23 november 2016

30 enthousiaste leerlingen naar een Duitse film

Op 8 november 2016 keken we de film ‘Sophie Scholl- Die letzten Tage’, het is een drama dat de geschiedenis weergeeft. De Duitse film ging in première in 2005.
De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog.

Na school konden we nog even naar huis om te eten en om 19:00 stonden 30 leerlingen van het zesde jaar economie talen paraat om te genieten van een stukje Duitse geschiedenis. We kregen een korte inleiding over de film en daarna konden we van start gaan.

‘Sophie Scholl’ was voor mij persoonlijk wat langdradig. Bijna het hele verloop van de film is een ondervraging. Ik had eerlijk gezegd op meer actie gehoopt. Daarnaast kregen we wel Duitse ondertiteling te zien, deze hielp voor mij niet altijd even veel omdat het taalgebruik nogal moeilijk was.  Ondanks het feit dat de film wat lang uitgesponnen was voor mij, kwam hij bij velen choquerend over, wat begrijpelijk is als je het einde bekijkt. 

Het initiatief was zeker origineel. Verder was er een duidelijk verband met de inhoud van de lessen Duits. Daarnaast was er extra motivatie om naar ‘Sophie Scholl’ te gaan, wie zich een avondje inzet moet alleen de film en twee artikels voor het proefwerk voorbereiden! Ik er rotsvast van overtuigd dat die extra motivatie niet alleen mij heeft geholpen.

Kortom de film zelf was voor mij geen echte topper, maar de sfeer zat zeker goed. Extra motivatie heeft zeker geholpen evenals de sympathieke leerkrachten!

Bron:  http://www.palmbeachlwp.com, geraadpleegd op 9/11/2016


Chloë Everaert, 6Ecm1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.