donderdag 8 december 2016

De betekenis achter mijn naam

 Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Hanne, 16 jaar en ik zit in het vijfde middelbaar. Is het je opgevallen? Het eerste wat mensen zeggen als ze zichzelf moeten voorstellen is heel vaak hun naam. Een naam zegt namelijk heel veel over je persoonlijkheid. Hier is wat mijn naam zegt over mij. 
Mijn naam wordt geassocieerd met warmte, volgens een onderzoek vinden mensen kortere voornamen namelijk warmer klinken dan langere. Ik ben dus een warm persoon! Mijn naam komt ook redelijk vaak voor en het is een gewone naam. Wist je dat mensen met gewone, vaak voorkomende namen vaker worden gekozen bij een sollicitatie dan mensen die een specialere voornaam hebben? Oneerlijk, toch? Het blijkt ook zo te zijn dat mensen in een tekst vaak woorden gebruiken waar de letters van hun naam in voorkomen! Zin om het te testen? Tel dan even hoeveel keer de letters H, A, N en E voorkomen in dit tekstje! Redelijk veel? Dan zal de stelling wel kloppen, zeker? 
Voilà, nu weten jullie toch al iets meer over mij, en ik heb mij niet eens voorgesteld!

door Hanne De Lathauwer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.